Privacyverklaring

Tea Unlimited V.O.F. h.o.d.n. De Theefabriek
Hoofdstraat 15–25
9973 PD Houwerzijl
Nederland

E-mailadres:
Telefoon: 0595 – 47 0000

De Theefabriek is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.


1. Persoonsgegevens die wij verwerken

Wij verwerken persoonsgegevens omdat u gebruikmaakt van onze theegroothandel-webwinkel en/of omdat u deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Het gaat daarbij uitsluitend om zakelijke doeleinden.

Wij verwerken de volgende gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Bedrijfsnaam
  • Adres- en factuurgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • BTW-nummer
  • KvK-nummer
  • Inloggegevens (gebruikersaccount)
  • Bestel- en facturatiegeschiedenis
  • Betaalstatus (niet het volledige rekeningnummer bij online betaalproviders)
  • IP-adres
  • Technische gegevens over uw bezoek (via geanonimiseerde analytics)

Wij verwerken geen bijzondere persoonsgegevens.


2. Doeleinden en wettelijke grondslagen

Wij verwerken gegevens uitsluitend voor zakelijke en administratieve doeleinden:

✔ Uitvoering van de overeenkomst (noodzakelijk)

  • verwerken van bestellingen
  • leveren van goederen
  • aanmaken van een zakelijk account
  • communiceren over orders, leveringen en productinformatie
  • klantenservice

✔ Wettelijke verplichting

  • administratieplicht (Belastingdienst)
  • bewaarplicht facturen en transactiegegevens

✔ Toestemming (alleen waar van toepassing)

  • verzenden van zakelijke nieuwsbrieven (opt-in)

✔ Gerechtvaardigd belang

  • beveiligen en optimaliseren van onze website
  • analyseren van geanonimiseerd websitegebruik voor verbetering van de dienstverlening
    (gebaseerd op geanonimiseerde GA4 analytics)

Wij gebruiken geen persoonsgegevens voor profiling, advertentiedoeleinden of remarketing.


3. Nieuwsbrief (opt-in)

Wij verzenden alleen een nieuwsbrief wanneer u hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven.
Afmelden kan op ieder moment via de link in de nieuwsbrief.


4. Geautomatiseerde besluitvorming

Wij nemen geen besluiten op basis van automatische verwerking die aanzienlijke gevolgen kunnen hebben voor personen. Alle bestellingen en zakelijke beoordelingen worden door medewerkers gecontroleerd.


5. Bewaartermijnen

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk:

  • Accountgegevens: zolang het account actief is of totdat u verwijdering verzoekt
  • Bestel- en factuurgegevens: 7 jaar (wettelijke bewaarplicht)
  • E-mailcorrespondentie: maximaal 2 jaar, tenzij noodzakelijk voor administratie
  • Analyticsgegevens: geanonimiseerd en zonder herleidbare IP-adressen

6. Delen van persoonsgegevens met derden

Wij delen persoonsgegevens uitsluitend met partijen die deze nodig hebben voor onze dienstverlening of omdat wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

Wij werken samen met onder andere:

  • Hostingprovider (webhosting & serverbeheer)
  • Betaalproviders (bijv. iDEAL-aanbieders)
  • Logistieke partners (vervoerders)
  • IT- en onderhoudsbedrijven
  • Administratiekantoor / accountant
  • E-maildienst (voor orderbevestigingen / opt-in nieuwsbrieven)

Met al deze partijen hebben wij verwerkersovereenkomsten afgesloten.
Wij verkopen uw gegevens nooit aan derden.


7. Cookies en vergelijkbare technieken

✔ Functionele cookies

Wij gebruiken functionele cookies die noodzakelijk zijn voor de werking van de webwinkel, zoals:

  • inlogfunctionaliteit
  • winkelwagen
  • beveiliging
  • caching (snellere laadtijden)

✔ Analytische cookies (geanonimiseerd)

Wij gebruiken Google Analytics 4 met:

  • IP-anonimisering
  • geen advertentiekoppelingen
  • geen User-ID
  • geen remarketing

Deze cookies maken geen inbreuk op uw privacy. Er is daarom geen cookiebanner nodig.

✘ Geen tracking / marketingcookies

Wij gebruiken geen:

  • Google Ads remarketing
  • Facebook Pixel
  • LinkedIn Insight Tag
  • trackingpixels
  • heatmap- of sessie-opname-tools
  • YouTube / Maps embeds die cookies plaatsen

8. Rechten van betrokkenen

U heeft het recht om:

  • uw gegevens in te zien
  • uw gegevens te laten corrigeren
  • uw gegevens te laten verwijderen (voor zover wettelijk toegestaan)
  • bezwaar te maken tegen verwerking
  • uw toestemming in te trekken (bijv. nieuwsbrief)
  • gegevensoverdraagbaarheid aan te vragen

Verzoeken kunt u sturen naar:

Wij reageren binnen maximaal 4 weken.


9. Beveiliging van persoonsgegevens

Wij nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging te voorkomen.

Onze maatregelen omvatten onder meer:

  • beveiligde SSL-verbinding (HTTPS)
  • up-to-date servers en beveiligingssoftware
  • beperkte toegang tot administratieve systemen
  • tweestapsverificatie op interne accounts
  • regelmatige updates van plugins, thema’s en systemen
  • firewall- en anti-malwarebeveiliging

10. Klachten

Heeft u zorgen over hoe wij met uw gegevens omgaan?

U kunt een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/

Maar uiteraard helpen wij u liever direct. E-mail ons op .